lauantai 20. tammikuuta 2018

Ensi kertaa bliniohjeet lauantaille

Kahden lautasen tahtoi blininsa

  • 2.5dl vehnäjauhoja
  • 2dl tattariijauhoja
  • 5dl maitoa
  • 2 kananmunaa
  • 20g tuoretta hiivaa
  • 1rkl voisulaa
  • 1tl suolaa
  • voita paistamiseen
Ehkä blinitaikinan valmistaa keittää aamuna tai käyttää sen aamuruokana, mutta myös minä haluan hapantaikinan niin, ettö minä täytyn odottava sen kehittymään kaikki aamua.

Kuumenna pannu maitot kanssa alhaalle lämpötilalle juuri lämmitin puolet maidosta, sitten annoin sen kuumuuksetta ja sekoitin maitoon jauhot, suolan, sulan voin ja tuoretta hiivaa. Sekoitin kokonaan asiaa tasaiseksi. Taikinat laitoin kulhossa keittiöön levätämään ja minä coveroin pinnan suojamaan pyyheliimalla.

Valkuaiset laitoin kupposessa ja keltuaiset taikinassa. Sekoittaa yhdessä taikinan ja keltuaisen tasaiseksi seoksena. Minä tein valkuaisen tulatamaan pehmoinen sekoitina. 

Jälkeen 6 tuntia, jatkoin lämmin maidon ja kaadoin sen ja valkuaiset taikinaan. Lusikoitin niitä tasaiseksi seokseksi.

Paistoin pienen pannun ja sulan voin kanssa puolet minuutin, muutamaan taikinat pannuun paistamalla kunnes kultainen kokonaan

Blinien pinnalle 

  • 50g kirjolohen mätiä
  • marinoitua punaisipulia (lokakuu tee)
  • punaisipulia silppuna
  • smetanaa
  • 50g savulohta
  • tilliä
Leikkasin savulohen pitkä viipaloin. Smetanat laitoin blinit pinnalla ja kiertämään viipale lohen ja kirjolohen mätin päälle ja lisäsin muutan tilliä. Laitoin kokonaan asiaa lautasessa. Ensin kerran tein sitä. Katsastamaan ihanan ruokaa!


P.S : Minä odottava sekunnin savulohen uunista viikonloppuna. Teen erityinen tapauksetta tuolle (ehkä Boeuf bourguignon klo 8. lauanantailla)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Minun ruoan tulee kuvauksesta

 Sill ä elokuuna on satokausia. Monet ihmiset eivät tiedä Monet ihmiset eiv ät tied ä, miten t ärkeää on, että he ovat olemassa. Monet ihmis...